امکان ارسال گیف ویژگی است که به تازگی به بخش پیغام لینکدین اضافه شده است. با اینکه ارسال گیف ویژگی جالبی است اما به نظر برخی کاربران وجود آن در شبکهی اجتماعی لینکدین غیر ضروری است. لینکدین شبکهی اجتماعی است که در زمینهی کسبوکار فعالیت میکند و بسیاری از افراد نیروی کار مورد نظر خود را با بررسی رزومهی آنها در لینکدین استخدام میکنند.
به همین دلیل نوع پستهایی که در این شبکهی اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود در زمینهیکسبوکار است و بحث در مورد تخصصهای کاری موضوع اصلی هر ارتباطی در این شبکهی اجتماعی است. تمرکز اصلی لینکدین روی موضوع کسبوکار است و همین باعث شده اغلب کاربران با نام و نام خانوادگی اصلی خود در آن عضو شوند. اغلب شرکتها پروفایل دارند و کارمندان به راحتی میتوانند محل کار، عنوان شغلی و سابقهی کاری خود را ذکر کنند.
تمام ارتباطات در لینکدین با موضوع کسبوکار شکل میگیرند و هیچکس دنبال پیدا کردن دوستهای جدید یا به اشتراک گذاشتن پست های خندهدار نیست. اما به عقیدهی کاربران اضافه شدن امکان ارسال گیف، لینکدین را از هدف اصلی آن دور کرده است. البته موضوع این نیست که شاید برخی کاربران فایلهای گیف را دوست نداشته باشند، اتفاقا این نوع فایلها در شبکههای اجتماعی مانندفیسبوک و توییتر بسیار پرطرفدار است. موضوع این است که به عقیدهی برخی کاربران محیط کاری جدی لینکدین برای ارسال گیف مناسب نیست. همچنین برخی از آنها گفتهاند بسیاری از کاربران با ارسال گیف برای آنها مزاحمت ایجاد کردهاند و این موضوع برایشان خوشایند نبوده است.
کاربرانی که از این موضوع احساس رضایت نمیکنند دوست دارند لینکدین محیطی برای به اشتراک گذاشتن ایدهها، نوآوریها و فرصتهای شغلی جدید باشد. محلی که افراد میتوانند از مهارتهای یکدیگر نکات آموزنده و مهمی را یاد بگیرند. لینکدین محیطی برای برقراری روابط مهم کاری است و نباید با سایتهای دوستیابی یا سایتهای تفریحی اشتباه گرفته شود و امکان ارسال گیف لینکدین را از اهداف اصلی آن دور میکند.
درباره این سایت