سئو چیست؟
کلمه سئو SEO برگرفته از Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و شامل تکنیکهای است که مایه می شود به افرادی که به تعقیب فرآورده یا خدمات شما از راه موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار اخذ نام سایت شما در رتبههای بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است ، در واقع این یک تبلیغ مجانی در بهترین فضای تبلیغاتی دانشمند است. این فرآیند مایه می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مشابه گوگل به سمت سایت شما هدایت شود.
با توجه به اینکه این شدامد از طریق جستجوی کلمات کلیدی پیوسته با کسب و کار شما توسط آمده است ، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری زیاد بالا است. سئو چیست و چه اهمیتی دارد در بازار رقابتی امروز سئو مهمتر از دائم خودنمایی می کند. میلیونها کاربر از موتورهای جستجو برای حل مشکلات و پیدا کردن پاسخ سوالات خویش بهرهگیری می کنند. پس به وضوح صریح است اگر صاحب یک تارنگار ، سایت یا فروشگاه اینترنتی باشید سئو میتواند باعث رشد و رسیدن به اهداف کسب و کارتان شود.
بهینه سازی سایت مهم است چون :
اکثر کاربران یگانه از پنج رهنمود بالاتر را در صفحه نتایج جستجو انتخاب میکنند و هرچه در این رتبهبندی بالاتر باشید برآیند اینکه بازدیدکننده و مشتری اکثریت را خواهید داشت.
سئو تنها در باره موتورهای جستجو نیست و پیاده سازی یک راهبرد خوب در این رابطه باعث شفا تجربه کاربری و کاربردپذیری وب سایت می شود.
سئو همچنین مایه ترویج سایت در شبکههای اجتماعی می شود. به راستی افرادی که سایت شما را از راه موتورهای جستجو کشف می کنند به شکیبیدن بسیار آن را در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگر شبکههای اجتماعی با دوستان خویش به اشتراک می گذارند.
پنج نتیجه اول گوگل ۶۷ درصد کلیکها را به خود برگزیدن دادهاند
هنگامی که شما یک کلمه یا سوالی را در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگر) جستجو میکنید پاسخ آن از طریق صفحه نتایج (SERP) نمایش داده میشود. در هر لحظه برای مرتب کردن این نتایج مجموعه الگوریتم های پیچیدهای اجرا میشوند که دربرگیرنده عوامل رتبه بندی (SEO Ranking Factors) است و موتورهای جستجو با پروا به آن تصمیم میگیرند سایت شما در چه رتبهای پیمان گیرد.بنابراین سایت بهینه سازی شده با رعایت فاکتورهای سئو بخت اکثریت برای قرارگیری در رتبههای بالا را نسبت به سایتهای غیر بهینه سازی شده دارا است.
گوگل به عنوان محبوبترین موتور جستجو بیش از ۲۰۰ سیگنال را برای تعیین رتبه بندی در نظر میگیرد و اگر بخواهیم این سیگنالها را دسته بندی کنیم به دو بخش کلی سئو درونی (On-Page SEO) و سئو خارج از سایت (Off-Page SEO) دسته می شوند.
درباره این سایت